Stap 2: ESG-brandingstrategie

Om toekomstbestendig te zijn en meer verbonden te raken met klanten, medewerkers en de maatschappij, moeten organisaties duurzaam ondernemen inbedden in hun strategie en merkpositionering. Met een effectieve ESG-brandingstrategie, bestaande uit een inspirerende duurzaamheidsvisie en relevante duurzaamheidsthema’s met focus SDG’s, kun je jouw imago versterken en een duidelijk profiel creëren.

Imagoboost door sterke positionering

Geef jouw bedrijf een voorsprong door waarde te creëren en deel jouw visie; klanten zullen dit waarderen en trouw blijven. Zo bouw je aan een toekomstbestendige organisatie!

CSRD-proof stap 2: ESG-branding strategie​

Duurzaamheidsvisie

Bepaal jouw krachtige duurzaamheidsvisie aan de hand van vier componenten: hoger doel, gewaagd doel, kernwaarden en kernkwaliteiten.

Focus gebieden

Bepaal de aandachtsgebieden aan de hand van jouw duurzaamheidsvisie om jouw hoger doel te behalen; van circulariteit tot sociale innovatie

SDG’s prioriteren

Prioriteer en beargumenteer SDG’s die het meest aansluiten bij de kernwaarden en strategische koers van jouw organisatie

Waardecreatie

Vertaal jouw ESG-branding strategie naar een waardecreatiemodel met KPI’s. Dit zorgt voor een heldere strategie en brengt focus aan. 

Resultaat stap 2: Waardecreatiemodel

Het resultaat van deze stap is een sterke ESG-strategie die de duurzaamheidsvisie van de organisatie weerspiegelt en de basis legt voor een authentieke merkidentiteit. De strategie resulteert zich in een waardecreatiemodel dat de impact van de organisatie op een visuele en duidelijke manier weergeeft. Dit model maakt de brede waardecreatie van de organisatie zichtbaar en fungeert als een krachtig communicatiemiddel om stakeholders te inspireren en te informeren over de duurzame inzet en impact van de organisatie.

SUB Platform voorbeeld waardecreatiemode

Meet je voortgang in CSRD compliance

SUB Platform leidt jou in zes overzichtelijke stappen door het gehele CSRD Traject. Werk stap voor stap aan het op orde stellen van jouw documentatie om te voldoen aan de CSRD richtlijn!

Bekijk uitleg en gebruik tools & werksjablonen

Iedere stap kent een samenstelling aan onderdelen waarvan je een documentatie dient op te stellen. De handige instructie, downloads en tools helpen je op weg. 

Voldoe aan de wensen van jouw accountant

Maak jouw organisatie in 6 stappen CSRD compliant.

Of start een gratis trail van 14 dagen. 100% vrijblijvend!

Upload je rapportage & documenten

Verzamel al jouw rapportage in één overzichtelijke online omgeving met procesbeschrijving per onderdeel

Werk samen

Doorloop de 6 stappen samen met jouw externe adviseurs, interne stakeholders en accountant. In het SUB Platform kan de accountant deze vervolgens eenvoudig downloaden en goedkeuren

Een greep uit het CSRD 6 stappenplan

De juiste balans vinden

"Als familiebedrijf voelen we het als onze verantwoordelijkheid, in alles wat we doen, om continue en proactief op zoek te gaan naar de juiste balans tussen mensen, milieu en maatschappij."
Tilly Bakker, Bouwbedrijf K_Dekker

Slimme daken

Daken die water bergen en ruimte geven aan nieuwe natuur? SUB werkte bij woningcorporatie Stadgenoot mee aan een bijzonder project: RESILIO.
Woningcorporatie Stadgenoot

Start de gratis trial en check alle onderdelen

Neem contact met ons op

Heb je nog vragen? Jeroen en Babs beantwoorden ze graag! Bel, mail of vul het contactformulier hieronder in.

Naam*
E-mailadres*
Organisatie / Bedrijf
Telefoonnummer
Vragen of opmerkingen

Beantwoordt vragen over het platform

Babs Mammen-van der Zon

Vindt de oplossing voor technische issues

Jeroen Zonneveld