Stap 2: ESG-brandingstrategie

Om toekomstbestendig te zijn en meer verbonden te raken met klanten, medewerkers en de maatschappij, moeten organisaties duurzaam ondernemen inbedden in hun strategie en merkpositionering. Met een effectieve ESG-brandingstrategie, bestaande uit een inspirerende duurzaamheidsvisie en relevante duurzaamheidsthema’s met focus SDG’s, kun je jouw imago versterken en een duidelijk profiel creëren. Bonus: je voldoet hiermee aan de CSRD en de VSME-richtlijn!

Imagoboost door sterke positionering

Geef jouw bedrijf een voorsprong door waarde te creëren en deel jouw visie; klanten zullen dit waarderen en trouw blijven. Zo bouw je aan een toekomstbestendige organisatie!

CSRD-compliant & VSME-proof stap 2: ESG-branding strategie

Duurzaamheidsvisie

Bepaal jouw krachtige duurzaamheidsvisie aan de hand van vier componenten: hoger doel, gewaagd doel, kernwaarden en kernkwaliteiten.

Focus gebieden

Bepaal de aandachtsgebieden aan de hand van jouw duurzaamheidsvisie om jouw hoger doel te behalen; van circulariteit tot sociale innovatie

SDG’s prioriteren

Prioriteer en beargumenteer SDG’s die het meest aansluiten bij de kernwaarden en strategische koers van jouw organisatie

Waardecreatie

Vertaal jouw ESG-branding strategie naar een waardecreatiemodel met KPI’s. Dit zorgt voor een heldere strategie en brengt focus aan. 

Resultaat stap 2: Waardecreatiemodel

Het resultaat van deze stap is een sterke ESG-strategie die de duurzaamheidsvisie van de organisatie weerspiegelt en de basis legt voor een authentieke merkidentiteit. De strategie resulteert zich in een waardecreatiemodel dat de impact van de organisatie op een visuele en duidelijke manier weergeeft. Dit model maakt de brede waardecreatie van de organisatie zichtbaar en fungeert als een krachtig communicatiemiddel om stakeholders te inspireren en te informeren over de duurzame inzet en impact van de organisatie.

SUB Platform voorbeeld waardecreatiemode

Meet je voortgang in VSME & CSRD compliance

SUB Platform leidt jou in zes overzichtelijke stappen door het gehele CSRD Traject. Werk stap voor stap aan het op orde stellen van jouw documentatie om te voldoen aan de CSRD richtlijn!

Bekijk uitleg en gebruik tools & werksjablonen

Iedere stap kent een samenstelling aan onderdelen waarvan je een documentatie dient op te stellen. De handige instructie, downloads en tools helpen je op weg. 

Voldoe aan de wensen van jouw accountant

Maak jouw organisatie in 6 stappen VSME / CSRD compliant.

Of start een gratis trail van 14 dagen. 100% vrijblijvend!

Upload je rapportage & documenten

Verzamel al jouw rapportage in één overzichtelijke online omgeving met procesbeschrijving per onderdeel

Werk samen

Doorloop de 6 stappen samen met jouw externe adviseurs, interne stakeholders en accountant. In het SUB Platform kan de accountant deze vervolgens eenvoudig downloaden en goedkeuren

Een greep uit het VSME / CSRD 6 stappenplan

Van Green Deal naar meetbare impact

“We verzamelen nu al data die straks ook bruikbaar is voor andere rapportages, zoals de CSRD die voor onze sector nu nog is uitgesteld. Als we het doen, doen we het meteen goed.”
Eva Lammers, Calidus

Sociale & circulaire catering

"Met een periodieke impactrapportage kunnen wij onze CO2-footprint inzichtelijk maken, en ook onze pijlers als circulariteit en social return in harde cijfers uitdrukken. SUB Platform gaat ons helpen om onze jaarlijkse impactrapportage op te stellen."
Abdel Moussaoui, Bereid met Zorg

Start de gratis trial en check alle onderdelen

Neem contact met ons op

Heb je nog vragen? Jeroen en Babs beantwoorden ze graag! Bel, mail of vul het contactformulier hieronder in.

Naam*
E-mailadres*
Organisatie / Bedrijf
Telefoonnummer
Vragen of opmerkingen

Beantwoordt vragen over het platform

Babs Mammen-van der Zon

Vindt de oplossing voor technische issues

Jeroen Zonneveld