“We proberen goed te luisteren naar al onze stakeholders. Zo kregen we vaker de vraag: Wat doen we precies op het gebied van duurzaamheid? Er zijn veel initiatieven, maar er was geen bundeling ván initiatieven. Laat staan dat ze meetbaar waren. We doen bijvoorbeeld mee aan de Zero Waste Challenge; dat mogen we best uitvergroten en laten zien.”
“We doen veel, maar maak het maar eens zichtbaar. Je hebt tastbare zaken zoals het meten van elektriciteit. Anderzijds is duurzaamheid ook een mindset. Hoe ga je elke dag naar je werk? Wat geef je studenten mee? We willen dat toch meer in ons DNA opnemen.”
“Barrières kun je wegnemen door die inzichtelijkheid per definitie al te geven. Dit is wat wij doen en wat kun jij doen om hieraan bij te dragen? Ik ben daarom gecharmeerd van het model van SUB: Het delen van kennis draagt bij aan duurzaamheid. Dat is waar wij in ieder geval ontzettend goed in zijn en daar kan iedereen zijn bijdrage in leveren.”